search
― 20 Martie, 2024
Anunț cu privire la condițiile de desfășurare a concursului privind ocuparea funcției publice vacante
Anunț cu privire la condițiile de desfășurare a concursului privind ocuparea funcției publice vacante în cadrul autorității administrative: Serviciul de evidență și circulație a bunurilor culturale mobile,  Ministerul Culturii al Republicii Moldova

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, cu modificările și completările ulterioare, Serviciul de evidență și circulație a bunurilor culturale mobile al Ministerului Culturii anunță concursul pentru funcția  publică vacantă de:

Contabil-șef /contabilă-șefă – 1 unitate, Serviciul  financiar – administrativ, funcție publică de execuție

Informația necesară:
Denumirea autorității publice: Serviciul de evidență și circulație a bunurilor culturale mobile a Ministerului Culturii al Republicii Moldova
Sediul autorității:  MD-2012, mun. Chișinău, str. 31 August 1989, nr. 115 

Denumirea funcției publice vacante, scopul şi sarcinile de bază:

SERVICIUL FINANCIAR-ADMINISTRATIV
Funcția publică – Contabil-șef /contabilă-șefă

Scopul general al funcției:
Menținerea și consolidarea managementului financiar și bugetar al Serviciului în conformitate cu cadrul normativ și reglementările interne ale Serviciului, inclusiv prin organizarea eficientă și asigurarea evidenței contabile în cadrul Serviciului. Realizarea activităților de personal și a managementului documentelor.

Sarcinile de bază:
1.   Asigurarea evidenței contabile și prezentarea dărilor de seamă privind executarea bugetului Serviciului;
2.   Evidența contabilă privind decontările cu personalul, ținerea evidenței deconturilor de avans, operațiunilor de casă, bancare, pregătirea dispozițiilor de plată şi efectuarea plăților conform procedurilor de rigoare;
3.   Asigurarea evidenței contabile a inventarului mijloacelor fixe, generalizarea evidenței decontărilor de mărfuri şi lucrări, generalizarea dărilor de seamă contabile;
4.    Asigurarea procesului de organizare, desfășurare și monitorizare a achizițiilor publice de servicii și lucrări în cadrul Serviciului;
5.    Organizarea procesului de optimizare a circuitului corespondenței: de înregistrare, expediere, arhivare, evidență, păstrare și asigurare a controlul executării acestora în cadrul Serviciului.

Tip de angajare:
Perioadă nedeterminată.

Condițiile de participare la concurs:

a)   deține cetățenia Republicii Moldova;
b)  posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
c)   are capacitate deplină de exercițiu;
d)  nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
e)   este apt, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată, dacă pentru funcția respectivă sunt stabilite cerințe speciale de sănătate;
f)    are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă;
g)  în ultimii 5 ani nu a fost destituit dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
h)  nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
i)    nu este privat de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
j)    nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.


Cerințe specifice pentru participare la concurs:

Studii:
Superioare în domeniul financiar-economic, administrativ.
Experiență profesională:2 ani de experiență în domeniu.
Cunoștințe:  - Cunoașterea legislației în domeniu;
-  Cunoștințe de operare cu pachetele de programe contabile;
-  Abilități de utilizare a computerului.  

 Abilități:
-   Abilități de soluționare a problemelor complexe în domeniu de competență;
-  Analiză și sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, instruire;
-  Deprinderi de lucru cu pachetele de programe pentru calculator pentru oficiu;
-  Motivare, mobilizare de sine, soluționare de probleme, aplanare de conflicte, comunicare eficientă.
 Atitudini/comportamente:

Flexibilitate, disciplină, acuratețe, corectitudine, asumarea responsabilităților, orientare spre rezultat, tendință spre dezvoltare profesională continuă, integritate și onestitate.

Salariul de bază: De la 10 500 lei

 Documente ce urmează a fi prezentate:
 · Copia buletinului de identitate:
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poșta sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.

·  Documente ce atestă experiența profesională:
Copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative.
Copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională şi/sau specializare.

·  Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere: 
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

 Alte documente necesare:
Formularul de participare la concursul pentru ocuparea funcției publice îl puteți descărca accesând următorul link: ​http://cariere.gov.md/downloads/formular-participare.doc
Dacă cererea de participare este depusă prin intermediul platformei cariere.gov.md, atunci Formularul de participare va fi generat şi completat automat în baza datelor din cererea electronică.
Curriculum Vitae;
Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
Alte documente confirmative la discreția candidatului.

 Bibliografia concursului:
1.     Codul fiscal al Republicii Moldova;
2.     Legea contabilității nr. 113/2007;
3.     Legea nr. 158/2008 privind funcția publică şi statutul funcționarului public;
4.     Legea nr. 181/2014 finanțelor publice şi responsabilității bugetar-fiscale;
5.     Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice;
6.     Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
7.     Hotărârea Guvernului nr. 470/2023 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 280/2011 privind protejarea patrimoniului cultural național mobil, cu modificările și completările ulterioare;
8.     Hotărârea Guvernului nr. 618/1993pentru aprobarea Regulilor de întocmire a documentelor organizatorice şi de dispoziție şi Instrucțiunii-tip cu privire la ținerea lucrărilor de secretariat în organele administrației publice centrale de specialitate şi ale autoadministrării locale ale Republicii Moldova;
9.     Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 208/2015 privind clasificația bugetară;
10.Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 216/2015 cu privire la aprobarea Planului de conturi contabile în sistemul bugetar şi a Normelor metodologice privind evidenta contabilă şi raportarea financiară în sistemul bugetar.

 
Termenul limită de depunere a documentelor:   26 martie 2024
 Modalitatea de depunere a documentelor:
·  E-mail;
·  Personal;
·  Cariere.gov.md
 
Locul depunerii documentelor: mun. Chișinău, str. Nicolae Iorga, nr. 24
Persoană responsabilă de oferirea informațiilor suplimentare:
FERARU Maria, 0(22) 823808. 079717577
E-mail: maria.feraru@mc.gov.md

Sursa https://mc.gov.md/ro/content/cu-privire-la-conditiile-de-desfasurare-concursului-privind-ocuparea-functiei-publice